Sökordsannonsering Eskilstuna - Google Ads & Bing

Med Mediamind får du certifierade Google Ads experter som arbetar med sökordsannonsering inom Googles söknätverk samt YouTube, Display och Bing Ads. Vår kunskap är underbyggd av lång erfarenhet där vi förvaltat annonskonton åt hundratals företag i en mängd olika branscher.

Vi hjälper dig att synas med Google Ads i Eskilstuna

Varje dag görs det ca 5,6 miljarder sökningar på Google världen över. Enbart i Sverige görs det ca 55 miljoner sökningar om dagen och ungefär 235 760 av dessa sökningar bedöms ske i Eskilstuna. Det finns alltså en otroligt stor potential med att vara synlig på Google. Men ni kanske undrar hur man ska komma igång, eller kanske det ser för krångligt ut? På Mediamind har vi jobbat med just Google Ads i Eskilstuna under många år och hjälper er gärna att komma igång med sökordsannonsering. Om ni är nyfikna och vill ha lite mer information kring hur Mediamind kan hjälpa Er att annonsera med Google Ads i Eskilstuna eller övriga delar av landet så tveka inte att kontakta oss!

Nästan en halv miljard annonsexponeringar senare…

Sedan 2010 har Mediaminds Google Ads och Bing experter genererat miljontals klick och annonsexponeringar för hundratals kunder i lika många branscher. Denna mängd data och erfarenhet innebär att vi tar beslut underbyggt av erfarenhet som är värt sin vikt i guld. Varje beslut, varje budnivå, annonstyp eller enhetsjustering kostar i slutändan pengar, och efter över 12 år där vi sett vilka annonstyper och praxis som fungerat för respektive bransch kan vi ta smartare beslut direkt som leder till ökad konvertering för dig och ditt företag.

Man säger att man blir en erfarenhet rikare men på Mediamind blir du rik på vår erfarenhet.

Certifierad Google Partner

Mediamind är sedan många år tillbaks Google Partner. Utnämningen som endast ett fåtal byråer i Sverige har innebär att Mediamind uppfyller Googles högt ställda kvalitetskrav för sökordsannonsering och att man jobbar med kunder och konton med ett bevisat gott resultat. För oss på Mediamind är utmärkelsen ett kvitto på det arbete som våra Campaign Managers bedriver dagligen för att uppnå hög konvertering och utväxling av våra kunders investering. Mediamind är Google partner inom Google Ads, Mobilannonsering och Displayannonsering.

Konverteringsdrivet jobb där du tjänar på varje spenderad krona

När det görs rätt ska inte sökordsannonsering via Google Ads eller Bing vara en utgift, utan en källa till intäkter för ert företag. Det är till det läget vi jobbar för alla våra kunder. Idealfallet är att vi räknar tillsammans med er vad er exakta intäkt är i snitt på en kund efter alla utgifter, och således jobbar mot att konvertera kunder under en viss annonseringskostnad, så att ni tjänar på varje krona lagd på Google Ads. Till vår hjälp sätter vi upp grundlig spårning, såsom spårade köp och intäkter, eller så spårar vi inskickade formulär och mejl. Vi använder också tredjepartsmjukvara för att spåra telefonsamtal som sker på er site via annonsering.

YouTube, Display, Sök… vad ska man välja?

Vilken annonstyp passar bäst för ditt företag? I Denna djungel av olika kanaler att välja mellan så kan det vara svårt att veta vart det är mest lönsamt att annonsera. Vill ni snabbt nå ut med en produkt eller tjänst kanske videoannonsering via YouTube passar bäst för att snabbt få tiotusentals annonsvisningar. Vi har genererat över 149 miljoner annonsvisningar i YouTube och Display-nätverket och vet hur man bäst A/B-testar både egna skräddarsydda målgrupper samt inbyggda intressemålgrupper och demografier för att snabbt komma fram till vart man bäst lägger en annonspeng för maximal spridning och engagemang. Om exponering är viktigt så är bannerannonsering via Googles displaynätverk en perfekt kanal då det genererar väldigt många visningar men inte lika mycket klick. Är man ute efter klick så rekommenderar vi sökordsannonsering via Google Ads eller Bing där ni når ut till just de som söker efter din produkt/tjänst.

Vanliga frågor gällande Google Ads

SEO eller Google Ads?

Google Ads är bra om man snabbt vill få upp topplaceringar på viktiga sökord medan SEO är ett mer långsiktigt arbete som tar tid innan man hamnar på topp. Det är väldigt vanligt att man jobbar parallellt med SEO och Google Ads. T.ex så kan man annonsera på sökord där man rankar dåligt samtidigt som man jobbar upp dessa med hjälp av SEO.

Vad kostar Google Ads?

När man jobbar med sökordsannonsering via Google ads så betalar man varje gång någon klickar på din annons. Priset per klick kan variera otroligt mycket och kosta allt från några ören till över 100kr men enligt studier så är snittpriset mellan ca 4-8kr per klick. Kostnaden beror helt på sökordets konkurrens samt kampanjens ”Quality Score” som är en parameter Google använder för att avgöra en kampanjs kvalitét. Vi på Mediamind är experter på att optimera kampanjer för att få ett högt Quality Score och på så sätt lägre klickkostnader. Man kan välja exakt hur stor månadsbudget man vill ha på sin kampanj. Detta delas sedan upp i en dagsbudget så att man får klick för sina pengar varje dag under månaden, eller de dagar man önskar.

Kan man garantera en 1a placering med Google Ads?

Ja! Varje gång det görs en sökning på Google så görs det en budgivning, annonsören med högst bud vinner och hamnar högst upp. Man kan därför i många fall garantera en 1a position genom att ha ett högt bud. Detta är dock inte alltid rekommenderat då det kan leda till mindre trafik in till hemsidan om man har en begränsad budget. 

Vad är google ads?

Google ads, tidigare kallat Google Adwords är ett annonssystem skapat av Google som gör att man kan annonsera produkter och tjänster i Googles sökmotor med hjälp av textannonser. Som annonsör väljer man själv vilka sökord man vill synas på, och hur mycket man är villig att betala för varje klick. Det gör att man har bra koll på sina utgifter, har man satt upp ett dagspris kan det aldrig bli dyrare än så, samtidigt som man direkt ser resultatet i form av antalet klick och konverteringar.

Vad krävs för att lyckas med Google Ads?

Det viktigaste är att mäta sin annonsering mot ett KPI eller key performance indicator som verkligen har ett stort värde för sitt företag och spåra hur mycket av detta mål som triggas av annonseringen. Det kan vara så enkelt som ett rent pengavärde för en webshop, eller hur många som skickar in ett beställnings- eller kontaktformulär eller ringer företaget. När man har ett tydligt KPI, eller mål, kan man börja optimera all annonsering mot det, så att man inte famlar i mörkret.

Kontakta oss för en kostnadsfri analys eller genomgång av ert befintliga Ads-konto